Tuesday, January 18, 2022

ඔබේ හදවත විවර කරන්න - Open Your Heart..

 අජාන් බ්‍රක්මවංසෝ හිමියන්ගේ දේශනා රැගත් පරිවර්තිත පොත කොටස් වශයෙන්...

අන්තර්ජාලයෙන් උපුටා ගන්නා ලදී.

ශතවර්ෂ කීපයකට පෙර ආසියාවේ වනගත ගල්ගුහාවක භික්ෂූහු සත් දෙනෙක් භාවනා කරමින් සිටියහ. භාවනාවෙහි මාතෘකාව වූයේ මීට පෙර කතාන්දරයේ මා විස්තර කළ අසීමිත ආදරය යි. භික්ෂු පිරිස අතර නායක භික්ෂුව උන්වහන්සේගේ සහෝදරයා සහ උන්වහන්සේගේ හොඳම මිතුරා වූ අතර සතර වැනි භික්ෂුව නායක භික්ෂුවගේ සතුරෙක් විය. ඔවුන් දෙදෙනා අතර කිසිම එකමුතුවක් නොවීය. පස්වැනි භික්ෂුව පසු වූයේ ඉතා වයස්ගත තත්ත්වයක ය. සයවැනි භික්ෂුව රෝගියෙකු වූ අතර සත්වැනි භික්ෂුව වැදගැම්මකට නැති, භාවනා කරන අවස්ථාවේ නින්දෙන් ගොරවන, පිරිත් සූත්‍ර අමතක, තාලය වරදවා සජ්ජායනය කරන කෙනෙකි. සිවුර නිසි පරිදි පොරවා ගෙන සිටීමට ද ඔහු අසමත් විය. එහෙත් ඔහුගේ ස්වභාවය විඳ දරා ගෙන සිටි සෙසු භික්ෂූහු, තමන්ට ඉවසීම ඉගැන්වීම ගැන ඔහුට ස්තූති කළහ.

දිනක්, ඒ ගල්ගුහාව පිළිබඳව කොල්ලකරුවෝ පිරිසක් දැන ගත්හ. ඉතා අප්‍රකට, ගුප්ත ස්ථානයක පිහිටි බැවින්, එය තමන්ගේ මූලස්ථානය බවට පත්කර ගැනීමට ඔවුන්ට අවශ්‍ය විය. ඒ සඳහා සියලු ම භික්ෂූන් මරා දැමීමට ඔවුහු තීරණය කළහ. වාසනාවකට මෙන්, නායක භික්ෂුව සිත් දිනා ගැනීමට සමත් අයෙකු වූ බැවින්, එක් භික්ෂුවක හැර ඉතිරි අයට පිට වී යාමට ඉඩ දීමටත්, ගල්ගුහාව පිහිටි තැන කිසිවකුට නො දන්වන බවට අනතුරු ඇඟවීමක් වශයෙන් ඒ ඉතිරි භික්ෂුව මරා දැමීමටත්, කොල්ලකරුවන් එකඟ කරවා ගත හැකි විය.

බිලි දිය යුත්තේ කුමන භික්ෂුව දැයි මිනිත්තු කීපයකින් තීරණය කිරීමට, නායක භික්ෂුවට කොල්ලකරුවන්ගෙන් අවසර ලැබිණි.

මා මේ කතන්දරය පිරිසකට පවසන විට, ප්‍රශ්නයක් ඇසීම සඳහා මදක් නතර කරමි.

“ඔබ සිතන පරිදි බිලි දීම සඳහා නායක භික්ෂුව තෝරා ගත්තේ කවුරුන් ද ?”

එබඳු ප්‍රශ්න මගින්, මගේ දේශනය අතරතුර නිදන්නට සැරසෙන අය ඉන් වැළකීමටත්, දැනටමත් නිදන අය අවදි කිරීමටත් හැකි වේ. භික්ෂු පිරිසෙහි සිටි සත් දෙනාගේ ස්වභාවය ගැන මම යළිත් පිරිසට සිහිපත් කරමි.

“අර සතුරු භික්ෂුව තෝරා ගන්න ඇති”

“නෑ. වැරදියි” මම ඒ පිළිතුර ප්‍රතික්ෂේප කරමි.

“නායක භික්ෂුවගේ සහෝදරයා ද?”

“වැරදියි”

වැඩි දෙනාගේ මතය වුයේ වැදගැම්මකට නැති භික්ෂුව තෝරා ගත් බවය. අප කෙතරම් අකාරුණික ද?. සුළු විනෝදයකින් පසු මම පිළිතුර හෙළිදරව් කරමි.

“කිසිවෙකු තේරීමට නායක භික්ෂුවට නොහැකි විය.”

සොහොයුරාටත්, හොඳම මිතුරාටත්, වයස්ගත භික්ෂුවටත්, රෝගී භික්ෂුවටත්, සතුරු භික්ෂුවටත්, වැදගැම්මකට නැති භික්ෂුවටත්, නායක භික්ෂුව දැක්වූ ආදරය, හැම අතින් ම එක සමාන විය. අසීමිත ආදරය පිළිබඳව ඔහු පරිපූරණත්වයට පත්ව සිටියේය. ඔහු ද සෙසු භික්ෂූන්ට මෙසේ පැවසීය.

“ඔබ කුමක් කලත් කවුරුන් වුවත් මගේ හදවත හැමදාම ඔබට විවෘතයි.”

අසීමිත ආදරයෙන් පෝෂණය වූ නායක භික්ෂුවගේ හදවත, හැම දෙනා සඳහා මුළුමනින් ම විවෘතව තිබිණි. ඉතා තියුණු ලෙස ඔහු අන්‍යයන් කෙරෙහි පැවති ආදරය, තමන් කෙරෙහි පැවති ආදරයට සමාන විය. ඔහුගේ හදවත තමන් වෙත ද එක සේ විවෘතව පැවතිණි. බිලි දිය යුත්තේ තමන් ද නැත්නම් වෙන කෙනෙකු දැයි ඔහුට තෝරා ගත නොහැකි වූයේ එබැවිනි.

“තමන්ට මෙන් තම අසල්වැසියාට ද ප්‍රේම කළ යුතුය” යනුවෙන් බයිබලයේ සඳහන් වන බව, මම ක්‍රිස්තු භක්තිකයින්ට සිහිපත් කරමි.

බිලි වීම සඳහා නායක භික්ෂුව තමන්වම තෝරා ගනු ඇතැයි වැඩි දෙනා සිතුවේ මන්ද?. අපේ සංස්කෘතියට අනුව අප හැම විටම අනුන් වෙනුවෙන් පරිත්‍යාග කරන්නේ මන්ද? අපට ම ආදරය කරන සැටි අප තවමත් ඉගෙන ගෙන නැත.

“ඔබ කුමක් කලත්, මගේ හදවත ඔබට විවෘතයි” යනුවෙන් පැවසීම ඔබට අපහසු විය හැකිය. එහෙත් ‘මා කුමක් කලත්, මගේ හදවත මට ම විවෘතයි” යනුවෙන් පැවසීම ඊට බෙහෙවින්ම අපහසු ය.

තමන්ට ම ආදරය කිරීම යනුවෙන් මා අදහස් කරන්නේ, එයයි. එය හැඳින්වෙන්නේ දයාන්විත බව යනුවෙනි. එය සාපරාධී හැඟීම නමැති සිරගෙයින් පිටතට පිය නැගීමකි, එය තමන් සමග සමාදාන වීමකි. ඒ වචන අවංකව, තමන්ට ම පැවසීමට ඔබට ධෛර්යය ඇත්නම් ඔබ එවිට උත්කෘෂ්ට ආදරයක තත්ත්වය අත්විඳිනු ඇත. යම් දිනෙක රැවටීමකින් තොරව ඒ වචන අපට ම කියා ගැනීමට සිදු වනු ඇත. එසේ කිරීම අප මෙතෙක් පියමං කර තිබුණු අපේ ම අංශයක් ආපසු අප වෙත පැමිණීමට සමාන ය. එකමුතු බවක්, පිරිපුන් බවක්, නිදහස් ආස්වාදයක් සිතට දැනේ. අප සැබවින්ම තවමත් කෙනෙකුට ආදරය දක්වන බව වැටහෙන්නේ අප එසේ තමන්ට ආදරය කරන විටය.

තමන් වෙත එබඳු ආදරයක් පිරිනැමීම සඳහා ඔබ සර්ව සම්පූර්ණ පුද්ගලයෙකු වීම අවශ්‍ය නොවේ.

බිලි දිය යුතු භික්ෂුව තෝරා ගැනීමට නායක භික්ෂුව අපොහොසත් වූ විට, ඔවුන් සත් දෙනාට සිදු වුයේ කුමක් දැයි, බොහෝ විට මගෙන් විමසති. වසර කීපයකට පෙර අසා තිබුණු ඒ කතාන්දරයේ ඔවුනට සිදු වූ දේ ගැන කිසිවක් සඳහන් නොවුවත්, ඊළඟට සිදු වූයේ කුමක් දැයි මම දනිමි. ඇත්ත වශයෙන් මම ඒ පිළිබඳ උපකල්පනය කළෙමි. තමන්ට කිසිවෙකු තෝරා ගත නොහැකි වීමට හේතුවෙත් ආදරයේ සහ දයාවේ අර්ථයත් නායක භික්ෂුව පැහැදිලි කළ විට කොල්ලකරුවෝ බෙහෙවින් පැහැදුණහ. භික්ෂූන්ට ජීවිත දානය දීමට අමතරව, සියලුම කොල්ලකරුවෝ පැවිදි වූහ.


6 comments: